Arbeta utan uppehåll med lång drifttid
Bosch 6,0 Ah-batterier till 18 V-verktyg

Världens första batterier med den här batteritiden

• 50 procent längre drifttid jämfört med 4,0 Ah-batterier
  • Flexible Power System: batterier som är kompatibla med Bosch alla professionella 18 V-verktyg.
  • Coolpack-teknologin garanterar dubbelt så lång livstid på batterierna
  • Ny laddteknik som minskar laddningstiden till hälften jämför med tidigare modeller

Bosch utökar sitt utbud av batterier och sätter samtidigt en ny standard för lithiumjonbatterier. Med de nya 6,0 Ah-batterierna blir Bosch först i världen att erbjuda så kraftiga batterier för 18 V-verktyg. 6,0 Ah-batterier har 20 procent längre drifttid än 5,0 Ah-batterierna som lanserades i april 2014. Drifttiden är till och med 50 procent längre än de flitigt använda 4,0 Ah-batterierna. De nya 6,0 Ah-batterierna erbjuder den längsta driftstiden i det här segmentet och gör att professionella hantverkare kan arbeta utan onödiga uppehåll. Dessutom är batterierna utrustade med Bosch CoolPack-teknik, vilket ger en dubbelt så lång livstid på batterierna jämfört med batterier utan samma teknik. Därmed bidrar batterierna till att öka produktiviteten för professionella hantverkare.

En annan fördel är batteriets lätta vikt och kompakta storlek. Med en storlek på 11,5 x 7,5 x 5,5 cm har batteriet samma mått som de existerande 18 V-batterierna med 3,0 Ah, 4,0 Ah och 5,0 Ah från Bosch, och vikten på 620 gram i princip densamma. Det här gör 6,0 Ah-batteriet till det mest kompakta men också kraftfullaste batteriet i 18 V-klassen. Bosch kommer att fortsätta att driva utvecklingen av batteriteknologi i framtiden genom stora investeringar för att ytterligare öka flexibilitet och drift.

Flexible Power System: fullt kompatibel med alla 18 V-verktyg

Om du köper ett Boschbatteri kan du vara säker på att det kommer att fungera tillsammans med ditt verktyg. Sedan lithiumjionbatteriet introducerades garanterar Bosch Flexible Power System kompabilitet med alla existerande verktyg från Bosch inom respektive spänningsklass. Ingen annan tillverkare levererar samma kompabilitet. Professionella hantverkare kan dra nytta av det flexibla systemet genom att samma batteri går att använda i flera lika sammanhang.

CoolPack-teknologi: Utnyttjar kapaciteten fullt ut med lång livstid

De nya 6,0 Ah batterierna arbetar med full kapacitet även under tuffa förhållanden tack vare CoolPack-teknologin. Teknologin ser till att batteriet inte blir överhettat under långvarig användning. Det innebär att CoolPack-batterierna förblir funktionsdugliga under hela arbetstiden. Den kontinuerliga värmeavledningen, tack vare speciella kylflänsar, har också en positiv effekt på batteriets drifttid. Batteritiden blir dubbelt så lång jämfört med batterier utan CoolPack-teknologi. Teknologin finns för alla 2,0 Ah, 3,0 Ah, 4,0 Ah, 5,0 Ah och nu också 6,0 Ah batterier till Bosch 18 V-verktyg. På detta sätt bidrar Bosch till att spara både tid och pengar för professionella hantverkare. Utöver detta hjälper också Bosch ECP-teknik (Electronic Cell Protection) att skydda lithiumjonbatterierna från överhettning, överbelastning och urladdning.

Nyhet: Kompakt laddare för flera olika spänningsklasser

Med de nya 6,0 Ah batterierna lanserar Bosch även den nya laddaren GAL 3680 CV Professional. Hantverkare som använder flera olika sladdlösa verktyg kan nu klarar sig med en enda laddare. Laddaren går att använda till alla Bosch lithiumjonbatterier från 14,4 volt till 36 volt. Laddtiden blir med den nya laddaren halverad jämfört med den tidigare modellen AL 3640 CV Professional, samtidigt som laddaren är hälften så stor. Oavsett spänningsklass laddar GAL 3680 CV Professional ett 4,0 Ah batteri på 35 minuter och ett 6,0 Ah batteri på 50 minuter. GAL 3680 CV Professional har en robust design och en integrerad sladdhållare.

6,0 Ah batteriet med CoolPack-teknologi kommer finnas hos ledande återförsäljare av professionella verktyg under första kvartalet 2015. Det rekommenderade priset för ett batteri är 1695 kronor. Den nya laddaren GAL 3680 CV Professional tillsammans med två 6,0 Ah batterier kommer finnas hos ledande återförsäljare av professionella verktyg under första kvartalet 2015. Det rekommenderade priset för endast laddaren är 895 kronor, och för laddaren plus två 6,0 Ah-batterier är 3295 kronor. De rekommenderade priserna är exklusive moms.

Till sidans början

Utgivarinfo | Press
Bosch-gruppen i hela världen | Jobb och karriär | Forskning och utveckling | Inköp och logistik | Kvalitet